038 - 123 45 67       info@healthcompanyvorden.nl

ONZE AANPAK

INTAKE

We beginnen altijd met een uitgebreid intakegesprek aan de hand van een vragenlijst met één van onze gekwalificeerde coaches: wat is jouw beginsituatie, hoe is je gezondheid en waar wil je naar toe?

METEN = WETEN
Meten is natuurlijk weten, als je weet wat je meet. Om jouw progressie goed te kunnen monitoren is het voor zowel jezelf als je personal coach belangrijk dat we een weging/meting doen om jouw 0-meting te bepalen. Het doen van de 0-meting is bepalend voor het behalen van je gewenste resultaat. Je moet je namelijk eerst bewust zijn van je huidige status, voordat je überhaupt kunt veranderen.

Vervolgens plannen we elke vier weken een nieuwe meting/weging in. Door het doen van je meting kan je personal coach zien of je progressie boekt of dat er wellicht iets aangepast moet worden in je voedings- en/of trainingsplan om weer progressie te boeken.

Belangrijk: de metingen zijn alleen inzichtelijk voor jou en je personal coach. We delen nooit progressiefoto’s zonder nadrukkelijke toestemming van jou. Jouw privacy staat altijd voorop.

Tijdens de meting maken we gebruik van een 4-punts weegschaal en meten we onder andere jouw schouders, taille, heupen en borstomtrek op. Eveneens maken we foto’s van je voor-, zij en achterkant. We begrijpen heel goed dat het confronterend kan zijn, maar je bent echt ontzettend blij als je over een paar maanden de metingen naast elkaar zet. Dat geeft een extra motivatie boost!

VOEDING
Bij Health Company Vorden zijn we geen voorstander van (crash)diëten, afslankprogramma’s, poeders of pillen. Het beste voedingspatroon is het voedingspatroon dat werkt voor jou. Dit betekent dat het past bij jouw persoonlijke voorkeuren, medische voorschriften, doelen en dat je het op lange termijn vol kunt houden.

Een gezond voedingspatroon houdt in dat je voeding in balans is en dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt, vanuit je dagelijkse voeding. Variatie en regelmaat zijn voor mij de grootste pijlers in jouw voedingspatroon. En natuurlijk mag je daarbij soms een ijsje, chocolaatje of een pizza, ook dat hoort thuis in een gezond voedingspatroon! We maken geen voorgeschreven dagmenu’s, maar gaan vanuit je huidige voedingspatroon veranderingen doorvoeren eventueel met ondersteuning van een app.

TRAINING
Met de resultaten van jouw intake ga je aan de slag met een van onze coaches. Hij of zij begeleidt je gedetailleerd in jouw training met behulp van een gepersonaliseerd trainingsplan zodat je precies weet wat je gaat doen, zowel binnen als buiten de studio. De training is dus altijd aangepast op jou als individu. Je kunt dynamische, uitdagende en motiverende workouts verwachten om het beste uit jezelf en je lichaam te halen.

Jouw trainingsprogramma zal voortdurend worden aangepast door jouw coach om ervoor te zorgen dat jouw lichaam op de meest positieve manier reageert - dit is de sleutel tot voortdurende progressie en het leveren van de beste resultaten.

HERSTEL EN REVALIDATIE
Last but not least … herstel. De verzamelnaam voor alle vormen van passief en actief herstel. Denk hierbij aan slaap, stressmanagement, blessurepreventie, suppletie en vitaliteitparameters als hartslag. Tot slot vallen ook de rust tussen trainingen en de rust tussen sets en oefeningen onder het element herstel.

Heb je (lichte) klachten en ben je onder behandeling van een fysiotherapeut of onder behandeling geweest, ook dan helpen we je graag verder. Onze samenwerking met een ervaren fysiotherapeut zorgt er voor dat we altijd een voor jou passend plan op kunnen stellen om te werken naar een gezond en fit lichaam.